فقه نظام سیاسی جلد1

قیمت اصلی 1,850,000 ریال بود.قیمت فعلی 1,480,000 ریال است.

موجود

اثر حاضر جلد اول از مجموعه کتاب فقه نظام سیاسی اسلام تألیف آیت‌الله شیخ محسن اراکی است. این اثر بر گرفته از مطالبی است که ایشان در درس خارج خود بیان داشته اند. در این کتاب ابتدا به تبیین فقه خرد و فقه کلان(نظام) پرداخته، سپس مفاهیم بنیادیی نظیر سیاست، فلسفه سیاسی، جهان‌بینی سیاسی، حکومت، حاکمیت، دولت، نظام سیاسی، فقه نظام سیاسی و در نهایت، فقه حکومتی را تعریف کرده و در ادامه به تشریح و تبیین جهان‌بینی سیاسی اسلام و مقایسه آن با سایر جهان‌بینی‌های عصر کنونی پرداخته‌ است. همچنین در پایان با برشمردن ادله عقل نظری، ادله عقل عملی و ادله نقلی شامل آیات و روایات، حصر حاکمیت در ذات اقدس خدای متعال را اثبات کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «فقه متعارف، عمدتاً بر مبنای مسائل فقه خرد تدوین و ارائه گردیده است؛ درحالی ‌که بخش عظیمی از فقه اسلام مربوط به مسائل کلان جامعه انسانی از قبیل سیستم یا نظام سیاسی، سیستم یا نظام اقتصادی، سیستم یا نظام فرهنگی و امثال آن است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به سبب سیطره طاغوتیان و مستکبران بر جوامع، فرصتی برای مطرح شدن فقه کلان نبود. لذا آن‌چه در منابع فقهی بیش از همه مورد توجه بود مسائل مربوط به فقه خرد بود و پرداختن به مسائل کلان فقه یا به تعبیری دیگر، فقه کلان محدود به مسائل معدودی بود که زمینه پرداختن به آن‌ها در شرایط خاصی فراهم شده بود.»

مخاطبان این اثر محققان، پژوهشگران و فضلای حوزه‌های علمیه، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به شمار می‌آیند و برخلاف دیگر کتب فقهی، قلمی روان و زبانی همه فهم دارد.

جلدگالینگور
زبانفارسی
قطعوزیری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فقه نظام سیاسی جلد1”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *