اطلاع رسانی اهداف، فعالیت ها و برنامه های مؤسسه مجمع الفکرالاسلامی به مخاطبان و کسب نظر و اطلاع یابی از دیدگاه ها و اندیشه های اندیشمندان در مراکز علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سراسر کشور و مراکز معتبر جهان از وظایف مهم معاونت ارتباطات مؤسسه میباشد.
معاونت ارتباطات با توجه به ویژگی ها، ارزش ها، خط مشی ها و راهبردهای مؤسسه با مراکز علمی-فرهنگی و آموزشی-پژوهشی تعامل و ارتباط متقابل و دو سویه دارد.
بنابراین معاونت ارتباطات مؤسسه در راستای اطلاع رسانی فعالیت های مهم و عملکرد مؤسسه می تواند با کسب نظر های مفید و سازنده و همدلی و تعامل اساتید، دانش پژوهان و کارکنان مؤسسه و اطلاع یابی از تجربه های گرانسنگ و نظرسنجی های مراکز مختلف علمی_فرهنگی و آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشور با مشورت دهی به مسئولان محترم مؤسسه و بخش های مختلف آن با پشتیبانی فکری، در سیاست گذاری ها، تصمیم گیری های درست و ... نقش مهمی ایفا کند.
1- ارائه خدمات تبلیغاتی به معاونت های موسسه
2- انجام کلیه خدمات گرافیکی شامل طراحی پوستر، بنر و سایر اقلام تبلیغاتی و همچنین صفحه آرایی منشورات موسسه
3- طراحی اقلام تبلیغاتی مصرفی از قبیل هدایا، تابلو اعلانات، تابلوهای راهنما و..
4- برنامه ریزی و برگزاری مراسم ها و نشست ها در داخل و خارج موسسه
5- انجام کلیه هماهنگی ها با واحدهای مرنبط به منظور برگزاری برنامه ها
6- مکاتبه با نهادها و دستگاه ها به منظور اخذ تسهیلات و امکانات
7- نظارت بر نصب بنر ، پوستر و آگهی ها و ... و تبلیغات محیطی مراسم
8- هماهنگی با قاری، مجری و اساتیدو... برای حضور در برنامه ها
9- هماهنگی برای تامین هدایا، اقلام و ... در برنامه ها
1- ثبت و ضبط کلیه مراسم ها و برنامه های موسسه (صوتی و تصویری)
2- پیاده سازی،تایپ، نمونه خوانی و ویرایش کلیه سخنرانی های مدیر عامل
3- آرشیو برنامه ها و مراسم های موسسه به صورت موضوعی و طبقه بندی شده
4- سفارش تولید تیزرها، نماهنگ ها و وله های تصویری برای مراسم های مرتبط
5- مستندسازی چند رسانه ای رویدادهای موسسه و برنامه ریزی برای تولیدات مرتبط
1- تنظیم، اطلاع رسانی و برگزاری نشست ها و کنفرانس های خبری موسسه
2- تهیه، تنظیم و صدور اطلاعیه، بیانیه، جوابیه و مواضع رسمی موسسه
3- تهیه فیلم، عکس و گزارش خبری از مراسم ها و برنامه های موسسه
4- پوشش خبری و رسانه ای نشست ها، دیدارها و نمایشگاه ها
5- بررسی مستمر اخبار و رویدادهای موسسه در مطبوعات، خبرگزاری ها و فضای مجازی
6- ارسال اخبار موسسه برای رسانه ها
7-هماهنگی های لازم به منظور حضور مديرعامل و معاونان موسسه در خبرگزاری ها و مطبوعات
8-کنترل اخبار منتشره موسسه در رسانه ها
9-تهیه بانک اطلاعاتی خبرنگاران، خبرگزاری ها و مطبوعات